Przewodnik interesanta
-
Dziennik Podawczy
-
Dział Członkowski
-
Pion Techniczny
-
Dział Rozliczeń Mediów
-
Dział Księgowy
Dziennik podawczy – pok. nr 2
tel: (12) 415-48-83, (12) 415 03 38, (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 2
e-mail: sekretariat@pradnikbialywsch.pl
Zakres działania
- Składanie wszelkiej korespondencji
- Przyjmowanie przesyłek listowych
- Centrala telefoniczna
- Udzielanie odpowiedzi na pisma
- Przyjęcia członków SM PBW przez Zarząd w ramach skarg i wniosków ( po wcześniejszym umówieniu) wtorki w godzinach 1400 – 1700 .
W celu skrócenia czasu oczekiwania na przygotowanie odpowiednich dokumentów prosimy o wcześniejsze telefoniczne lub bezpośrednie zgłoszenie daty i tematyki wizyty.
Dział Członkowski – pok. 1
tel. (12) 415 48 83, (12) 415 03 38, (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 1
Zakres działania
- Sprawy członkostwa w SM PBW.
- Załatwienie formalności po nabyciu lokalu mieszkalnego (członkostwo, protokół zdawczo- odbiorczy lokalu mieszkalnego, oświadczenie o ilości osób zamieszkałych, sposób dostarczenia korespondencji.
- Regulacja praw do lokali mieszkalnych po zgonach i rozwodach.
- Zaświadczenia potwierdzające tytuł prawny do lokalu mieszkalnego do Kancelarii Notarialnej, Urzędu Skarbowego, Sądu i innych urzędów (w przypadku spółdzielczych własnościowych oraz spółdzielczych lokatorskich praw do lokali).
- Przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego oraz spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w prawo odrębnej własności.
- Zakładanie księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
- Sprawy dotyczące dokumentów pozostających w aktach członkowskich i w aktach osób bez członkostwa.
- Pełnomocnictwa.
- Udzielanie odpowiedzi na pisma.
Pion Techniczny – pok. 6b
tel. (12) 415 48 83, (12) 415 03 38, (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 6
Zakres działania
- Ustalanie potrzeb konserwacyjnych i remontowych zasobów Spółdzielni – ustalanie planów remontów nieruchomości budynkowych i mienia.
- Przygotowanie postępowań przetargowych w zakresie SIWZ.
- Udział w komisjach przetargowych.
- Sporządzanie umów na wykonanie robót.
- Prowadzenie nadzoru nad firmami zatrudnionymi w Spółdzielni między innymi: firmami sprzątającymi, konserwacyjnymi.
- Prowadzenie nadzoru nad przeglądami kominiarskimi, gazowymi.
- Prowadzenie nadzoru nad firmami prowadzącymi remonty zlecone przez Spółdzielnię.
- Dokonywanie odbiorów Technicznych.
- Wydawanie warunków technicznych mieszkańcom remontującym mieszkania.
- Wydawanie warunków technicznych mieszkańcom w zakresie montażu klimatyzatorów.
- Przyjmowanie i załatwianie spraw związanych ze zgłaszanymi usterkami, awariami.
- Nadzór nad prowadzonymi pracami w zakresie teletechniki i elektryki w częściach wspólnych budynków.
- Nadzór nad szlabanami i bramami w zakresie awarii.
- Wydawanie pilotów i aplikacji na telefon zgodnie z obowiązującym regulaminem.
- Nadzór nad zamontowanymi kamerami.
- Zgłaszanie szkód do ubezpieczyciela.
- Udzielanie odpowiedzi na pisma.
___________________________________________________________________________________________________________
Administrator – pok. 1a
tel. (12) 415 48 83, (12) 415 03 38, (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 1
Zakres działania
- Zgłaszanie usterek w częściach wspólnych budynku: drzwi wejściowe, wiatrołap, drzwi i pomieszczenie piwnicy, klatka schodowa.
- Sprawy czystości i porządku na terenach Spółdzielni (odśnieżanie, usuwanie liści, posypywanie chodników piaskiem/solą).
- Informacje dotyczące firmy sprzątającej dany budynek, zgłaszanie ewentualnych uwag.
- Wszelkie usterki/problemy związane z altanami śmietnikowymi.
- Zgłaszanie wszelkich przejawów wandalizmu na osiedlu.
- Zgłaszanie porzuconych pojazdów/wraków na terenie osiedla.
- Uwagi dotyczące funkcjonowania placów zabaw.
- Informacje dotyczące zieleni w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej PBW.
- Informacje dotyczące możliwości wynajmu pomieszczenia wspólnego na potrzeby np. schowka gospodarczego w piwnicy
(suszarnia, wózkownia), pomieszczenia zsypu w wieżowcach. - Informacje dotyczące wynajmu świetlicy na imprezy okolicznościowe.
- Udzielanie odpowiedzi na pisma.
- Udział w komisjach z udziałem UM odnośnie zieleni.
- Informacje dotyczące wywozu różnych rodzajów odpadów ( gabarytów, remontowych, sprzętu RTV, AGD,…).
- Sprawy dotyczące zakłócania miru domowego.
Dział rozliczeń mediów – pok. 7
tel. (12) 415 48 83, (12) 415 03 38, (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 7
Zakres działania
- Załatwianie spraw związanych z założeniem e-kartoteki (system MOL),
- Ewidencja stanu osób zamieszkałych w lokalach mieszkalnych,
- Zgłaszanie awarii wodomierzy/demontażu/montażu/wymiany,
- Administrowanie strony internetowej Spółdzielni (dostęp członków do strony SM PBW, dodawanie wszelkich informacji na stronę),
- Rozliczenia zużycia wody zimnej i ciepłej (na koniec czerwca i grudnia),
- Wykonywanie odczytów wody zimnej i ciepłej (na koniec czerwca i grudnia),
- Rozliczanie C.O. (na koniec grudnia),
- Obsługa sekretariatu ( w razie nieobecności pracownika),
- Rozliczenie wody na podstawie protokołów zdawczo- odbiorczych po sprzedaży lokalu,
- Sporządzanie deklaracji MPO,
- Zgłaszanie Karty Dużej Rodziny (KDR),
- Wystawianie zaświadczeń do Lamusowni,
- Informacje dot. telewizji PLAY (UPC),
- Udostępnianie dokumentów na wniosek członka Spółdzielni,
- Udzielanie odpowiedzi na pisma.
Dział Księgowy – pok. 3
tel. (12) 415 48 83, (12) 415 03 38, (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 3
1. Czynsze, Kasa– Płatności i Opłaty
Dział Księgowy Spółdzielni Mieszkaniowej obsługuje wszystkie kwestie związane z płatnościami mieszkańców, w tym:
- Opłaty za użytkowanie lokali (czynsz, opłaty za media, itd.)
- Płatności za usługi dodatkowe, np. parking, wynajem pomieszczeń wspólnych, najem świetlicy, opłaty za dostępy do szlabanów itp.
- Potwierdzenie wpłat – jeśli potrzebujesz potwierdzenia uregulowanych płatności.
- Wyciąg czynszowy – szczegóły dotyczące wysokości czynszu, terminu płatności oraz rozbicie opłat na poszczególne pozycje.
- Zmiany w wysokości czynszu – w przypadku zmiany opłat, informujemy o tym z wyprzedzeniem.
- Pomoc w wypełnieniu wniosku o dodatek mieszkaniowy .
- Zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami eksploatacyjnymi tylko dla mieszkań wyodrębnionych
- Udzielanie odpowiedzi na pisma
Jak dokonać płatności:
- Płatności można dokonywać przelewem bankowym na wskazany numer konta bankowego Spółdzielni (każdy członek posiada
indywidualny numer konta można go znaleźć na : książeczce czynszowej, informacji czynszowych otrzymywanych ze spółdzielni lub w programie MOL). - Możliwe jest także osobiste wpłacenie gotówką lub kartą w kasie Spółdzielni w godzinach pracy Kasy.
Kasa spółdzielni czynna jest w godzinach :
- poniedziałek : 8.00 -10 , 10.30 -13.00
- wtorek : 8.00 -10 , 10.30 -12.30, 13.00-16.00
- środa : 8.00 -10 , 10.30 -13.00
W przypadku wątpliwości dotyczących wysokości opłat lub terminów płatności, prosimy o kontakt z Czynszami pod numerem wewnętrznym 5 lub osobiście pokój nr 3.
2. Ubezpieczenia
Spółdzielnia Mieszkaniowa współpracuje z firmą UNIQA z którą członek może zawrzeć indywidulane ubezpieczenie mieszkania, które obejmuje:
- Ubezpieczenie od szkód powstałych w wyniku pożaru, zalania, kradzieży, itp.
Wnioski o indywidualne ubezpieczenie mieszkania znajdują się w pokoju nr 4.
Jak zgłosić szkodę:
- W przypadku szkód, które nie są objęte ubezpieczeniem Spółdzielni, należy zgłosić sprawę bezpośrednio do swojego ubezpieczyciela
(jeśli mieszkanie jest objęte osobnym ubezpieczeniem).
3. Odsetki za opóźnienia w płatnościach
Spółdzielnia Mieszkaniowa stosuje odsetki za opóźnienia w płatnościach. Wysokość odsetek ustalana jest zgodnie z przepisami prawa
oraz regulaminem Spółdzielni. Odsetki naliczane są:
- Za zaległości w opłatach eksploatacyjnych.
Zgodnie ze statutem spółdzielni § 26 pkt. 5 opłaty eksploatacyjne należy uiszczać do dnia 15 danego miesiąca
odsetki naliczane są od następnego dnia roboczego po tym terminie .
Jak uniknąć odsetek:
- Terminowe regulowanie płatności pomoże uniknąć dodatkowych kosztów związanych z odsetkami.
- W przypadku trudności w uregulowaniu płatności, zalecamy niezwłoczny kontakt z Działem Księgowym,
aby ewentualnie ustalić dogodne warunki spłaty.
W przypadku wątpliwości dotyczących odsetek, terminów płatności, prosimy o kontakt z księgowością tel. pod numerem wewnętrznym 4 lub osobiście pokój nr 4.
4. Kontakt z Działem Księgowym
Wszelkie pytania dotyczące płatności, odsetek, ubezpieczeń oraz innych spraw finansowych prosimy kierować do Działu Księgowego.
Godziny pracy:
poniedziałek | 7.00 – 15.00 |
wtorek | 7.00 – 17.00 |
środa | 7.00 – 15.00 |
czwartek | 7.00 – 15.00 |
piątek | dzień wewnętrzny |