Przewodnik interesanta

Dziennik podawczy – pok. nr 2
tel: (12) 415-48-83,    (12) 415 03 38,    (12) 415 18 62

numer wewnętrzny 2
e-mail: sekretariat@pradnikbialywsch.pl

Zakres działania

  1. Składanie wszelkiej korespondencji
  2. Przyjmowanie przesyłek listowych
  3. Centrala telefoniczna
  4. Udzielanie odpowiedzi na pisma
  5. Przyjęcia członków SM PBW przez Zarząd w ramach skarg i wniosków ( po wcześniejszym umówieniu)  wtorki w godzinach 1400 – 1700

W celu skrócenia czasu oczekiwania na przygotowanie odpowiednich dokumentów prosimy o wcześniejsze telefoniczne lub bezpośrednie zgłoszenie daty i tematyki wizyty.

Dział Członkowski – pok. 1
tel. (12) 415 48 83,    (12) 415 03 38,    (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 1

Zakres działania

  1. Sprawy członkostwa w SM PBW.
  2. Załatwienie formalności po nabyciu lokalu mieszkalnego (członkostwo, protokół zdawczo- odbiorczy lokalu mieszkalnego, oświadczenie o ilości osób zamieszkałych, sposób dostarczenia  korespondencji.
  3. Regulacja praw do lokali mieszkalnych po zgonach i rozwodach.
  4. Zaświadczenia potwierdzające tytuł prawny do lokalu mieszkalnego do Kancelarii Notarialnej, Urzędu Skarbowego, Sądu i innych urzędów (w przypadku spółdzielczych własnościowych oraz spółdzielczych lokatorskich praw do lokali).
  5. Przekształcenie spółdzielczego lokatorskiego oraz spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu mieszkalnego w prawo odrębnej własności.
  6. Zakładanie księgi wieczystej dla spółdzielczego własnościowego prawa do lokalu.
  7. Sprawy dotyczące dokumentów pozostających w aktach członkowskich i w aktach osób bez członkostwa.
  8. Pełnomocnictwa.
  9. Udzielanie odpowiedzi na pisma.

Pion Techniczny – pok. 6b
tel. (12) 415 48 83,    (12) 415 03 38,    (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 6

Zakres działania

  1. Ustalanie potrzeb konserwacyjnych i remontowych zasobów Spółdzielni – ustalanie planów remontów nieruchomości budynkowych i mienia.
  2. Przygotowanie postępowań przetargowych w zakresie SIWZ.
  3. Udział w komisjach przetargowych.
  4. Sporządzanie umów na wykonanie robót.
  5. Prowadzenie nadzoru nad firmami zatrudnionymi w Spółdzielni między innymi: firmami sprzątającymi, konserwacyjnymi.
  6. Prowadzenie nadzoru nad przeglądami kominiarskimi, gazowymi.
  7. Prowadzenie nadzoru nad firmami prowadzącymi remonty zlecone przez Spółdzielnię.
  8. Dokonywanie odbiorów Technicznych.
  9. Wydawanie warunków technicznych mieszkańcom remontującym mieszkania.
  10. Wydawanie warunków technicznych mieszkańcom w zakresie montażu klimatyzatorów.
  11. Przyjmowanie i załatwianie spraw związanych ze zgłaszanymi usterkami, awariami.
  12. Nadzór nad prowadzonymi pracami w zakresie teletechniki i elektryki w częściach wspólnych budynków.
  13. Nadzór nad szlabanami i bramami w zakresie awarii.
  14. Wydawanie pilotów i aplikacji na telefon zgodnie z obowiązującym regulaminem.
  15. Nadzór nad zamontowanymi kamerami.
  16. Zgłaszanie szkód do ubezpieczyciela.
  17. Udzielanie odpowiedzi na pisma.
    ___________________________________________________________________________________________________________

Administrator –  pok. 1a
tel. (12) 415 48 83,    (12) 415 03 38,    (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 1

Zakres działania

  1. Zgłaszanie usterek w częściach wspólnych budynku: drzwi wejściowe, wiatrołap, drzwi i pomieszczenie piwnicy, klatka schodowa.
  2. Sprawy czystości i porządku na terenach Spółdzielni (odśnieżanie, usuwanie liści, posypywanie chodników piaskiem/solą).
  3. Informacje dotyczące firmy sprzątającej dany budynek, zgłaszanie ewentualnych uwag.
  4. Wszelkie usterki/problemy związane z altanami śmietnikowymi.
  5. Zgłaszanie wszelkich przejawów wandalizmu na osiedlu.
  6. Zgłaszanie porzuconych pojazdów/wraków na terenie osiedla.
  7. Uwagi dotyczące funkcjonowania placów zabaw.
  8. Informacje dotyczące zieleni w zasobach Spółdzielni Mieszkaniowej PBW.
  9. Informacje dotyczące możliwości wynajmu pomieszczenia wspólnego na potrzeby np. schowka gospodarczego w piwnicy
    (suszarnia, wózkownia), pomieszczenia zsypu w wieżowcach.
  10. Informacje dotyczące wynajmu świetlicy na imprezy okolicznościowe.
  11. Udzielanie odpowiedzi na pisma.
  12. Udział w komisjach z udziałem UM odnośnie zieleni.
  13. Informacje dotyczące wywozu różnych rodzajów odpadów ( gabarytów, remontowych, sprzętu RTV, AGD,…).
  14. Sprawy dotyczące zakłócania miru domowego.

Dział rozliczeń mediów – pok. 7
tel. (12) 415 48 83,    (12) 415 03 38,    (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 7

Zakres działania

  1. Załatwianie spraw związanych z założeniem e-kartoteki (system MOL),
  2. Ewidencja stanu osób zamieszkałych w lokalach mieszkalnych,
  3. Zgłaszanie awarii wodomierzy/demontażu/montażu/wymiany,
  4. Administrowanie strony internetowej Spółdzielni (dostęp członków do strony SM PBW, dodawanie wszelkich informacji na stronę),
  5. Rozliczenia zużycia wody zimnej i ciepłej (na koniec czerwca i grudnia),
  6. Wykonywanie odczytów wody zimnej i ciepłej (na koniec czerwca i grudnia),
  7. Rozliczanie C.O. (na koniec grudnia),
  8. Obsługa sekretariatu ( w razie nieobecności pracownika),
  9. Rozliczenie wody na podstawie protokołów zdawczo- odbiorczych po sprzedaży lokalu,
  10. Sporządzanie deklaracji MPO,
  11. Zgłaszanie Karty Dużej Rodziny (KDR),
  12. Wystawianie zaświadczeń do Lamusowni,
  13. Informacje dot. telewizji PLAY (UPC),
  14. Udostępnianie dokumentów na wniosek członka Spółdzielni,
  15. Udzielanie odpowiedzi na pisma.

Dział Księgowy – pok. 3
tel. (12) 415 48 83,    (12) 415 03 38,    (12) 415 18 62
numer wewnętrzny 3

1.  Czynsze, Kasa– Płatności i Opłaty

Dział Księgowy Spółdzielni Mieszkaniowej obsługuje wszystkie kwestie związane z płatnościami mieszkańców, w tym:

  • Opłaty za użytkowanie lokali (czynsz, opłaty za media, itd.)
  • Płatności za usługi dodatkowe, np. parking, wynajem pomieszczeń wspólnych, najem świetlicy, opłaty za dostępy do szlabanów itp.
  • Potwierdzenie wpłat – jeśli potrzebujesz potwierdzenia uregulowanych płatności.
  • Wyciąg czynszowy – szczegóły dotyczące wysokości czynszu, terminu płatności oraz rozbicie opłat na poszczególne pozycje.
  • Zmiany w wysokości czynszu – w przypadku zmiany opłat, informujemy o tym z wyprzedzeniem.
  • Pomoc w wypełnieniu wniosku o dodatek mieszkaniowy .
  • Zaświadczenia o niezaleganiu z opłatami eksploatacyjnymi tylko dla mieszkań wyodrębnionych
  • Udzielanie odpowiedzi na pisma

Jak dokonać płatności:

  • Płatności można dokonywać przelewem bankowym na wskazany numer konta bankowego Spółdzielni (każdy członek posiada
    indywidualny numer konta można go znaleźć na : książeczce czynszowej, informacji czynszowych otrzymywanych ze spółdzielni lub w programie MOL).
  • Możliwe jest także osobiste wpłacenie gotówką lub kartą w kasie Spółdzielni w godzinach pracy Kasy.

Kasa spółdzielni czynna jest w godzinach :

  • poniedziałek : 8.00 -10 , 10.30 -13.00
  • wtorek :            8.00 -10 , 10.30 -12.30, 13.00-16.00
  • środa :               8.00 -10 , 10.30 -13.00

W przypadku wątpliwości dotyczących wysokości opłat lub terminów płatności, prosimy o kontakt z Czynszami pod numerem wewnętrznym 5 lub osobiście pokój nr 3.

2. Ubezpieczenia

Spółdzielnia Mieszkaniowa współpracuje z firmą UNIQA z którą członek może zawrzeć indywidulane ubezpieczenie mieszkania, które obejmuje:

  • Ubezpieczenie od szkód powstałych w wyniku pożaru, zalania, kradzieży, itp.

Wnioski o indywidualne ubezpieczenie mieszkania znajdują się w pokoju nr 4.

Jak zgłosić szkodę:

  • W przypadku szkód, które nie są objęte ubezpieczeniem Spółdzielni, należy zgłosić sprawę bezpośrednio do swojego ubezpieczyciela
    (jeśli mieszkanie jest objęte osobnym ubezpieczeniem).

3. Odsetki za opóźnienia w płatnościach

Spółdzielnia Mieszkaniowa stosuje odsetki za opóźnienia w płatnościach. Wysokość odsetek ustalana jest zgodnie z przepisami prawa
oraz regulaminem Spółdzielni. Odsetki naliczane są:

  • Za zaległości w opłatach eksploatacyjnych.

Zgodnie ze statutem spółdzielni § 26 pkt. 5 opłaty eksploatacyjne należy uiszczać do dnia 15 danego miesiąca
odsetki naliczane są od następnego dnia roboczego po tym terminie .

Jak uniknąć odsetek:

  • Terminowe regulowanie płatności pomoże uniknąć dodatkowych kosztów związanych z odsetkami.
  • W przypadku trudności w uregulowaniu płatności, zalecamy niezwłoczny kontakt z Działem Księgowym,
    aby ewentualnie ustalić dogodne warunki spłaty.

W przypadku wątpliwości dotyczących odsetek, terminów płatności, prosimy o kontakt z księgowością tel. pod numerem wewnętrznym 4 lub osobiście pokój nr 4.

4. Kontakt z Działem Księgowym

Wszelkie pytania dotyczące płatności, odsetek, ubezpieczeń oraz innych spraw finansowych prosimy kierować do Działu Księgowego.

Godziny pracy:

poniedziałek7.00 – 15.00
wtorek7.00 – 17.00
środa7.00 – 15.00
czwartek7.00 – 15.00
piątekdzień wewnętrzny